Abstraktā Qwirkle spēle sastāv no 108 koka klucīšiem 6 dažādās formās un 6 dažādās krāsās. Spēlei nav galda, to vienkārši spēlē uz taisnas virsmas.
Spēlētāji sāk spēli ar 6 klucīšiem. Pirmais spēlētājs blakus noliek divus klucīšus no viena atribūta (bet ne abiem) – krāsas vai formas. Nākamais spēlētājs savā gājienā pievieno vismaz vienu klucīti tā, lai horizontālās un vertikālās līnijās būtu tikai viena krāsa vai forma. Līnijā nedrīkst būt divi identiski klucīši.
Spēles gaita: Katrs spēlētājs paņem papīru un pildspalvu, lai pierakstītu punktus. Katrs spēlētājs paņem 6 kauliņus no maisa un novieto tā, lai cits spēlētājs tos neredzētu. Spēlētāji izvēlās kurš sāk spēli.
Gājiena laikā vari izvēlēties darīt vienu no trim lietām:
- Novieto vienu kauliņu uz laukuma un paņem to vietā no maisiņa, tā, lai rokās būtu 6 kauliņi.
- Novieto vienu vai vairākus kauliņus uz laukuma. Visi kauliņi kuri tiek izpēlēti no rokām ir jāsakrīt jeb jāveidojas līnijai pēc krāsas vai formas. No maisiņa jāpaņem klāt kauliņi, tā, lai rokās būtu 6 kauliņi.
- Samainīt kādu vai visus kauliņus pret jauniem no maisiņa.
Spēlētājiem ir jāturpina pirmā gājiena uzlikto kauliņu zīmējums. 2 vai vairāk kauliņi veido līniju. Līnijā nedrīkst būt divi identiski klucīši. Spēlētāji saņem vienu punktu par katru izspēlēto klucīti un pārējiem klucīšiem, kas jau ir tajā līnijā. Ja spēlētājs pabeidz līniju (6 klucīši vienā krāsā vai formā), viņš saņem papildus 6 punktus. Gājiena beigās jāpaņem tik klucīši, lai rokā būtu 6. Spēle beidzas, kad visi klucīši ir izņemti no maisiņa, vai kad spēlētājs uztaisa 6 klucīšus garu līniju. Tajā brīdī uzvar spēlētājs, kam ir visvairāk punktu.
Spēles mērķis: Stratēģiski izveidot un pagarināt līnijas no krāsām un formām, lai iegūtu visvairāk punktus.
Spēli uzvar: Spēlētājs ar lielāko punktu skaitu.