Divas komandas mēģina atrisināt loģiskas uzdevumus un pārvietojas pa dēli (kas patiesībā ir no papīra). Katru reizi, kad komanda nāk klajā ar pareizo risinājumu, viņi var vienu pakustināt uz priekšu un pieprasīt citu jautājumu vai mest kauliņu (0–3) un iegūt uzmesto punktu skaitu.
Spēles gaita: Spēle sākas ar to, ka katra komanda izvēlas vienu no diviem centra “tukšajiem” kvadrātiem, kas nosaka viņu ceļu – pelēkie vai melnie. Viena komanda vai atsevišķas personas iezīmē savu gaitu pa melno ceļu un otra spēlētāja ceļu pa pelēko ceļu. MINDTRAP var spēlēt, izmantojot garo vai īso versiju. Katra gājiena sākumā tiek nolasīts jautājums. Ja komanda atbild pareizi, tad viņi var izvēlēties vai viņi iet vienu lauciņu uz priekšu un atbild uz vēlvienu jautājumu, vai viņi met kauliņu. Uz kauliņa ir no 0 līdz 3 punktiem.
Spēles mērķis: Uzminēt uz vairāk jautājumiem.
Spēli uzvar: Pirmā komanda, kura nonāk finiša lauciņā.