Kuģu kauja klasiski bija zīmuļa un papīra spēle, ko zināja visā pasaulē, bet Milton Bradley nedaudz pārtaisīja to par atpazīstamu galda spēli 1967. gadā. Uz papīra zīmētais režģis kļuva par stilizētu plastmasas režģi ar caurumiņiem, kuros ievietot plastmasas kauliņus, lai atzīmētu minējumus un trāpījumus.
Spēles gaita: Katra spēlētāja spēles laukums ir sadalīts divās daļās: spēlētāja sektorā (drukāts režģis) un sektorā, ko spēlētājs izmanto pretinieka kuģu atrašanās vietas noteikšanai – izņemiet no režģa marķierus un nolieciet kartona režģi tukšajā sektorā. Starp spēles laukumiem nolieciet spēles kārbu, lai spēlētāji nevar redzēts viens otra spēles laukumu. Spēlētāji paņem savus kuģus un horizontāli vai vertikāli izvieto tos uz drukātā režģa. Kuģi nedrīkst skart cits citu, pat ar stūriem ne. Kad visi kuģi ir nolikti, tos vairs nedrīkst pārvietot. Nolieciet kaudzītē marķierus tā, lai abi spēlētāji var tos aizsniegt.
Spēli sāk jaunākais dalībnieks. Sava gājiena laikā nosauciet koordinātas lauciņam, kuru vēlaties sašaut, piemēram, «D5». Ja pretinieks paziņo, ka aizšāvāt garām, atbilstošajā kartona režģa rūtiņā ielieciet netrāpījuma marķieri. Ja trāpījāt, atzīmējiet to ar trāpījuma marķieri. Arī pretinieks atzīmē trāpījumu, uz kuģa trāpījuma vietā noliekot marķieri. Kad ir sašauts katrs kuģa lauciņš, pretinieks paziņo, ka kuģis ir nogrimis. (Padoms! Lauciņus ap nogrimušo kuģi iezīmējiet ar netrāpījuma marķieriem, jo tam tieši blakus nedrīkst atrasties cits kuģis.) Pretinieks noņem no laukuma nogrimušo kuģi kopā ar trāpījuma marķieriem. Pēc šāviena un marķiera(-u) izvietošanas gājienu veic otrs spēlētājs.
Spēles mērķis: Nogremdējiet visus pretinieka kuģus, pirms viņš ir nogremdējis visus jūsējos.
Spēli uzvar: Spēlētājs, kurš pirmais nogremdē visus pretinieka kuģus.