Klasiskās detektīvspēles papildinātā versija! Spēlētāji pārvietojas no istabas uz istabu pa savrupmāju, lai atrisinātu noslēpumu: kas to izdarīja, ar ko un kur? Katram cilvēkam ir dota unikāla spēja, ko var izmantot tikai vienu reizi katrā spēlē. Ir “Intrigue” kartiņas, kuras spēlētājam var piešķirt papildus informāciju vai tieši pretēji – iedot mazāk laika uzzināt, kurš ir slepkava!
Spēles gaita: Spēlētāji izvēlas savu varoni un paņem tā varoņa personības kartiņu jeb papildiespēju, ko varēs izmantot spēles laikā. No katras kāršu kaudzītes aizklātā veidā izvēlas vienu kārti – vienu cilvēku, vienu priekšmetu un vietu un to novieto pie spēles laukuma tā, lai jebkurš spēlētājs tiktu klāt. Atlikušās kartiņas samaisa un izdala vienādu skaitu katram spēlētājam, kartiņas kas paliek pāri novieto spēles vidū jeb pie baseina. Katrs spēlētājs paņem pierakstu lapiņu. Tiek samaisītas intrigas kartiņas un novietotas pie spēles laukuma. Visus priekšmetus novieto baseinā.
Katrs spēlētājs met kauliņus un dodas tik lauciņus uz priekšu, tas var ieiet istabā vai palikt ārpus tās, kā arī var izmantot slepenās ejas, kuras atrodas laukumu stūros. Kad spēlētājs ieiet istabā, tam ir jāizsaka apsūdzība, ievietojot istabā – cilvēku jeb tā tēla kauliņu, kurš varēja uztaisīt slepkavību un priekšmetu, ar ko tas izdarīja slepkavību. Spēlētājam pa kreisi ir pirmajam jārāda viena no norādītajām kartiņām, ja tam nav neviens no tām, tad jārāda ir nākamajam spēlētājam. Spēlētājs ieejot baseina telpā var apskatīt jebkuru vai visas kartiņas, kuras tur stāv.
Spēle turpinās līdz kāds no spēlētājiem zina, kādas kartiņas ir ievietotas aploksnē. Tas var taisīt – pēdējo lēmumu un apskatīt noliktās kārtis, bet obligāti nerādot nevienam citam! To var veikt tikai pie baseina! Ja tās sakrīt ar izteikto lēmumu, tad spēle ir vinnēta, bet, ja nesakrīt, tad jānovieto atpakaļ kārtis un jāpamet spēle.
Kā pareizi kustēties:
- Tu vari neizmantot visu uzmesto skaitu kauliņu.
- Tu nevari atkārtoti ieiet istabā, ja iepriekšējā gājienā tur atradies.
- Ja tu uzkāp uz lauciņa ”?”, tad obligāti ir jāapstājas un jāpaņem intrigas kartiņa. Pāriet pāri lauciņam nevar!
- Savā gājienā tev jāiet ārā no istabas, izņemot, ja pretinieks tajā ir tevi ielicis.
- Vari kustēties vertikāli un horizontāli, bet nevar iet pa diagonāli.
- Ja ieej istabā, tad tālāk nekusties.
- Tu nevari uzkāpt uz lauciņa, kur stāv pretinieks, tāpat arī nevari iziet no istabas, ja durvīm stāv priekšā cits spēlētājs.
Intrigas kartiņas (Intrigue cards): iegūst, kad uzmet ”?” zīmīti, uzkāpjot uz ”?” lauciņa vai kad pretinieks tavu tēlu ieved kādā no istabām izsakot apsūdzību, bet šajā gadījumā var izlemt vai vēlās to celt, vai nē.
- Pulkstenis (Clock) – Kopā ir 8 pulksteņa kartiņas. Spēlētājs, kurš paceļ astoto pulksteņa kartiņu, uzreiz beidz spēli jeb zaudē to.
- Glabāšanas kartiņa (Keepers) – Ja pacel šo kartiņu, tā nav jāizspēlē uzreiz! To var izspēlēt vēlāk spēles laikā.
Personības kartiņas (Personality cards) – Katram spēlētājam ir sava papildspēja. To var izmanot vienreiz spēlē!
Spēles mērķis: Pēc iespējas ātrāk un precīzāk uzzināt, kādas ir aizklātās kārtis.
Spēli uzvar: Pirmais, kurš uzmin: kur notika, kas to izdarīja un ar ko.